Přeceňování eshopu Karsa
  • Úvod
  • Funkčnost
  • Google shopping labelizer
  • FAQ
  • Ceník
  • Dokumentace
  • Kontakty
  • Rezervace prezentace

FAQ

Často kladené otázky

V případě, že zde odpovědi na Vaše otázky nenajdete, neváhejte nám napsat, zavolat, nebo se zeptejte při online prezentaci.

Obecné

Služba je určena pro obchody s 50 a více objednávkami za den. Máme zákazníky, kteří mají stovky a tisíce objednávek za den, tak i menší obchody, které chtějí docílit růstu.

Drtivá většina obchodů po nasazení cenotvorby profitově roste a cena licence se zaplatí již jen růstem profitu. Zároveň se sníží zátěž produkt manažerů, optimalizují se je jednotlivé oblasti cenotvorby, jako je výprodej, neprodejné produkty, cenové akce, optimalizace PPC. To vše vede k postupnému růstu obchodu.

Ano, služba je dostupná ve všech zemí EU

Cenotvorba může probíhat po prvotním nastavení téměř automaticky a časová náročnost na správu se pohybuje v jednotkách hodin měsíčně. Pokud zákazník chce z nástroje získat co nejvíce, využívá analýzy, testuje nové strategie, časová náročnost pak roste.

Cenové strategie

Balanční strategie hledá u produktu profitový peak. Vstupem pro výpočet je cena produktu, návštěvnost, marže, dlouhodobé historické údaje, krátkodobé údaje, čas, den v týdnu, cena konkurence, pokud je k dispozici a další parametry. Strategie se kombinuje se spodními a horními limity, které omezují možný rozsah nastavení ceny "plutí". Tím je docíleno, že cena nebude nastaveno mimo rámec, který uživatel nechce, ale neustále se reflektuje dění na trhu a prodeje produktu. Strategie je výkonnější než standardní následování cen konkurence.

Jednoduše se přetažením myši umístí cenová strategie na konkrétní adresář/kategorii. Do kategorie lze následně ručně nebo automaticky umisťovat produkty.

Ano, lze přímo nastavit konkrétní obchody, které pak cenová strategie vyhodnocuje.

Přesné pořadí lze nastavit. Například produkt může být první na trhu, nebo 1-6 na trhu. Lze kombinovat se seznamem vybraných VIP konkurentů a v této skupině určovat pořadí. Zároveň je možné se ve zvolném rozsahu pořadí pohybovat pomocí balanční strategie. Často využívanou možností je využití mediánu/průměru trhu počítaného např. z 10 nejlevnějších konkurentů.

Existuje seznam ignorovaných obchodů. Nejčastěji se jedná o některé méně významné obchody, nebo klon obchodu od stejného zákazníka.

Cenovou odchylku je možné nastavit od mediánu, průměru, trhu nebo i konkrétních obchodů. Je možné nastavit jak procentuální odchylku nebo nominální odchylku. Všechna tato nastavení lze kombinovat se spodními a horními limity ceny.

Ceny konkurence se přeceňují pomocí balanční strategie, která hledá profitový peak produktu. Zároveň je možné prvotní cenu produktu odvozovat dle cenových hladin, nebo od ostatních produktů. Cena produktů tak reaguje na prodeje a není statická.

Minimální marži produktu lze nastavit individuálně pro každý produkt, nebo globálně pro cenovou strategii. Minimální marži lze nastavit přímo v admin prostředí, nebo v importním XML ze systému zákazníka. K dispozici jsou pak analýzy, které ukazují poměr mezi nastavenou minimální marží a aktuální prodejní marží. Tato informace indikuje, zda produkt "naráží" na minimální marži, pokud se například změnila cenová hladina na trhu. To často vede k poklesu prodejů.

Dočasná minimální marže se nejčastěji používá u nových produktů, kdy je například minimální marže prvních 14 dní vyšší a pak se již akceptuje cena trhu.

Minimální cena produktu se využívá nejčastěji u nízko nominálně hodnotných produktů, kdy produkt musí například stát minimálně 2 EUR. Minimální cenu lze také použít jako další spodní limit, který může cena produktu dosáhnout.

Doporučenou koncovou cenu lze aplikovat jako výslednou cenu, nebo je možné nastavit od této ceny maximální procentuální odchylku. Vznikne tak například strategie, která reaguje na cenu vybraných konkurentů a cenu následuje. Neroztáčí se tak cenová spirála zlevňování a cena je omezena X% od doporučené koncové ceny. Následně se také vyhodnocuje net profit a úspěšnost produktů v PLA kampaních, případně jejich automatické umístění do jiné PLA kampaně.

K dispozici je cenová strategie, která vypočítává minimální cenu za posledních 30 dní a z aktuální ceny nastaví požadovanou slevu. Je také možné produkty automaticky po X dnech vrátit do předchozí cenové strategie. Standardní použití je pro slevové akce, kdy je snadné vybrat produkty, které mají například 20% marži i po slevě. Tuto zlevněnou cenu je možné automaticky zaslat do Google a zobrazí je jako "přeškrtnutá" cena.

Setová strategie se aplikuje až po předchozích cenových strategiích, které se vrství. Výsledná cena produktů obsažených v setu je pak ponížena o X% dle nastavení. Jednotlivé produkty ze setu je tak možné dynamicky přeceňovat, ale výsledný set produktů má vždy výhodnější cenu.

Manuální cenu produktu je možné nastavit přímo v adminu, nebo v importním XML. U manuální ceny lze také nastavit délku platnosti manuální ceny. Po uplynutí této doby je produkt automaticky přesunut do předchozí cenové strategie.

Je to možné a tyto informace se přenáší pomocí XML a Karsa nastavuje příslušné hodnoty uvedené v XML.

Ano, u každé strategie je možné nastavit počet míst k zaokrouhlení. Je tak možné mít například dvě desetinná místa pro euro.

K tomuto účelu slouží ruleflow, které produkty umisťuje dle podmínek do jednotlivých cenových strategií.

Pokud takovou strategii již nemáme vytvořenou, nebo požadované cenové chování nelze dosáhnout kombinací nastavení je možné vytvořit novou strategii, která je dostupná jen pro Váš obchod.

Analýzy

Pro úspěšné přeceňování produktů je nutné vycházet z analytických dat. Bez analýzy se nastavují ceny dle "dojmů" a to je méně výkonné než rozhodnutí nad daty. Po přecenění/změně strategie je také dobré vyhodnotit dopady na profitabilitu. Tímto procesem se stává obchod výkonnější. "Co lze měřit, je možné optimalizovat".

Základem je námi vyvinutá analytická pricingová kostka, která nabízí analytické a pricingové API. Toto API se spouští pomocí Karsa scriptu díky, kterému jsme schopni flexibilně rozšiřovat reporting a cenové strategie.

Zákaznický informační systém, který odesílá informace o realizovaných objednávkách, zároveň se pravidelně načítá XML feed s produkty. Jednotlivé sloupce v tomto mohou být použity v analýzách, reportingu a cenových strategiích. Zároveň se několikrát za den stahují informace z Google Adwords, GMC, GA4, Heureka. Jsou tedy k dispozici informace o aktuálních návštěvách a nákladech.

Data v kostce se aktualizují každých 15 minut. Je tedy možné sledovat profitabilitu obchodu v průběhu dne. U každého projektu, ale také záleží na frekvenci přecenění a zasílání objednávek.

Analýzy jsou rozděleny do dvou základní skupin. Analýza ve výpisu produktů, kdy se na řádku zobrazují jednotlivé produkty. Pomocí parametrického a fultextového hledání lze filtrovat produkty a v agregačním řádku jsou k dispozici informace o vyfiltrované skupině produktů.
Segmentační analýza slučuje data jednotlivých produktů. Obchod nebo libovolně vzniklou skupinu produktů lze vyhodnotit a použít různé atributy pro segmentaci, například výrobce, cena, marže, profitabilita, strategie, eshop kategorie, fixní produkty, produkty s a bez konkurence a další. Segmentační report je velice důležitý nástroj, který pomáhá s vyhodnocováním výsledků obchodu.

Ano, ve výpisu produktů lze vytvářet vlastní záložky a upravovat obsah obsažených sloupců.

Je to sloupec, který vzniká pomocí výpočtu, podobně jako v Excelu. Napíšete výraz, nebo podmínku a výsledek je zobrazen ve Vámi pojmenovaném sloupci. Dopočítávané sloupce se často používají pro zobrazení úspěchu za zvolené časové období, nebo výpočet trendu, kdy bude produkt vyprodán.

Ceny konkurence jsou dostupné v několika reportech. V detailu produktu, ve výpisu produktů a v segmentační analýze. Zobrazují se informace, kolikrát byl konkurent pod Vaší cenou, zda zvyšuje cenovou odchylku, kolikrát byl s cenou první a další užitečné sloupce.

Každá objednávka obsahuje informace o nákladech, například doprava zdarma, slevový kupón a další volně definované náklady. Tyto náklady lze ke každé objednávce započítat a dle atribučního modelu rozpočítat mezi produkty obsažené v objednávce. Ihned je pak vidět, že produkty, které se často prodávají sólo mají nižší netprofit, než produkty prodávané s ostatními produkty.

Ano, tyto informace se pak zobrazují u kupónů, dopravy, profitu, marže a dalších metrik. Lze tak například zjistit, kdo využívá kupónové akce a zda například sleva produktu přilákala nové uživatele, aby obchod zabíral share na trhu.

Ano, přímo k tomu to účelu je připravena konfigurace v segmentačním reportu. Analyzují se tak jednotlivé cenové strategie.

Ano, lze analyzovat celou eshopovou strukturu, nebo jen zvolenou úroveň zanoření. K dispozici je více jak 100+ metrik.

Pokud se vyhodnocuje jen nominální profit je těžké vyhodnotit jaký dopad na skupinu produktů mělo například zdražení před Vánoci. Přirozeně totiž profit a konverze roste, jak se blíží Vánoce. Pomocí profitové váhy jste schopni zjistit jaký profitový podíl měla například tato skupina telefonů před změnou cenové strategie a po změně. Tuto váhu je možné vztahovat jak k celému eshopu, tak i k kategorii.

Ano a zároveň jsou zobrazeny rozdílové sloupce pro jednotlivé metriky.

Propojení systémů

Jedná se výměnu 3 XML souborů a vložení JS kódu do eshopu. Celé propojení lze zvládnout za 8 hodin. Vše záleží na možnostech zákazníka. Standardní doba zahrnující komunikaci a ověření dat trvá přibližně 14 dnů. K dispozici je zdokumentované API. Podporujeme OpenAPI, REST, Web service i FTP výměnu souborů. Je také k dispozici doplněk pro Shoptet, kde je propojení již připraveno.

Je možné využít rozšířený XML feed pro Google GMC, nebo Karsa XML formát.

XML soubor s produkty by měl být dostupný na url adrese, kam má služba Karsa přístup. Načtení souboru probíhá před každým přeceněním, tedy několikrát za den. V průběhu dne se tak aktualizují nákupní ceny produktů, přidávají se nové produkty, nebo se aktualizuje minimální marže.

Po výpočtu cen Karsou je Váš systém notifikován a zároveň dochází k distribuci cen na portály Google, Heureka, Zbozi. Je tedy ideální nově navrženou cenu v eshopu co nejdříve zobrazovat. Karsa optimalizuje ceny v průběhu dne a cena, která není zobrazena nemá požadovaný efekt.

Ano, naši administrátoři označí nově přidaný atribut jako určený k archivaci a následně bude dostupný v reportech, nebo cenových pravidlech. Příkladem může být dostupnost, skladovost, expirace zboží.

Karsa primárně optimalizuje profit, proto je důležité pravidelně v krátkých intervalech cca 15 minut provést export nových objednávek do Karsy. Strategie vyhodnocují v kombinaci s dalšími faktory, jak optimální je současná cena produktu a zda má případně dojít k její změně.

Podporujeme výměnu XML souborů pomoci FTP a lze tak integrovat systémy jako jsou například Pohoda.
  • Obecné
  • Cenové strategie
  • Analýzy
  • Propojení systémů
  • Nenalezli jste odpověď na váš dotaz? Kontaktujte náš support.

Karsa se dlouhodobě věnuje: sledování cen konkurence, monitoring cen konkurence, dynamická cenotvorba eshopů ve více jak 10. státech EU. Náš pohled na cenotvorbu je komplexní s cílem růstu čistého zisku obchodu. Služba je vhodná jak pro malé obchody s 30. objednávky za den, tak pro velké značky s miliardovým obratem.

Product support pro zákazníky

+420 776 349 958

support@karsa.cz

  • Zpracování osobních údajů

© Copyright 2018-2025 Karsa technologies, s.r.o.